Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort

FAQ – OFTEST STILLEDE SPØRGSMÅL

 

1) Levering - hvor hurtigt modtager jeg min bestilling?
2) Kan jeg ændre indholdet af min ordre - eller skifte adresse?
3) En vare er udsolgt - får I den hjem igen?
4) Kan I hjælpe med at finde den rigtige størrelse - er varen stor i størrelsen?
5) Jeg vil gerne have mere information om en vare
6) Ordrebekræftelse - jeg har ikke modtaget en ordebekræftelse?
7) Hvordan kan jeg følge mine varer - Track'n'trace?
8) Returnering - fortrudt køb/forkert farve
9) Returnering - defekt vare/reklamation?
10) Kan jeg bytte en vare købt i webshoppen i en fysisk butik?
11) Har I en butik?

12) Hvordan fungerer jeres prisgaranti?
13) Hvorfor har I ikke åbent hver dag?
14) Ror I selv i kajak eller sælger I dem bare?

15) Kan man bestille kajakkursus hos jer?
16) Må man ro kajak uden et begynderkursus først?
17) Skal jeg vælge plastik eller glasfiberkajak?
18) Kan jeg ringe til jer uden for den almindelig åbningstid?
19) Jeg ønsker at afhente min kajak i en af jeres butikker, men er usikker på, hvordan jeg fastspænder den, vil I hjælpe?
20) I giver udstyrspakke med til nogle af jeres kajakker. Hvorfor er der ikke udstyr med til alle?
21) Hvornår leverer I den kajak eller kano, jeg har bestilt?
22) Kan jeg købe på afbetaling?
23) Hvor lang pagaj skal jeg vælge?
24) Hvilket udstyr skal jeg vælge som tilbehør til min kajak?
25) Kan jeg få moms tilbage, hvis jeg handler fra Grønland eller Norge?


1) Levering - hvor hurtigt modtager jeg min bestilling?
Når du køber en udstyrsvare på kajak-tilbud.dk, bliver den afsendt, så du modtager den 1-5 hverdage. Køber du en kajak til forsendelse, vil vi kontakte dig pr. telefon eller mail senest dagen efter din bestilling og oplyse dig, hvilken dag vi leverer din kajak eller kano. Bestiller du udstyr med kajakken eller kanoen, vil udstyret blive leveret sammen med din kajak eller kano uden merudgift.

Post Danmark: Varen ankommer til omdeling den efterfølgende hverdag efter afsendelsen fra kajak-tilbud.dk.

2) Kan jeg ændre indholdet af min ordre - eller skifte adresse?
Det er muligt at ændre en ordre, hvis vi ikke har nået at sende din vare. Derfor skal du hurtigst muligt kontakte os på 2989 1034. Dog kan vi ikke udføre ændringen, hvis din vare allerede er afsendt. Vi kan ikke sende varer der ikke er betalt for.

3) En vare er udsolgt - får I den hjem igen?
Vi har rigtig mange varer og derfor vil der også være udsolgte varer fra tid til anden. Vi kan som oftest fortælle dig, hvornår en vare kommer på lager igen, hvis du sender en mail til kundeservice. Har du bestilt en vare på kajak-tilbud, der viser sig at være udsolgt, vil du blive kontaktet telefonisk eller pr. mail af kundeservice senest kommende hverdag efter du har bestilt med oplysning om, hvornår varen igen er klar til forsendelse. Vi trækker ikke dit indbetalte beløb, før varen er afsendt, og du har lov at fortryde dit køb, hvis du ikke ønsker at vente på varen, hvorefter vi annullerer bestillingen, uden at trække penge fra din konto.

4) Kan I hjælpe mig med at finde den rigtige størrelse - er varen stor i størrelsen?
Kundeservice vil gerne hjælpe med at svare dig på om en given vare er stor eller lille i størrelsen. Det afhænger dog, hvad angår beklædningsgenstande, meget af din bygning, så derfor er dette spørgsmål nogle gange for komplekst til at kundeservice kan svare på det. Køb den størrelse som du plejer at købe, du er altid velkommen til at returnere den og få byttet til en anden størrelse efterfølgende. Hvad angår kajakker, er vi meget behjælpelige med at finde den rigtige størrelse, der passer til din vægt, højde og niveau.

5) Jeg vil gerne have mere information om en vare
Vi bestræber os på at skrive så meget om produktet som muligt på webshoppen. Hvis du ønsker yderligere teknisk information er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os.

6) Ordrebekræftelse - jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse?
Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse, når du har færdiggjort en ordre, kan det skyldes to ting.

1. Du har tastet din e-mailadresse forkert, da du afgav ordren
2. Din ordrebekræftelse er stoppet i dit eget SPAM-filter eller hos din udbyder

Vi har desværre ikke mulighed for at gensende din ordrebekræftelse, da denne generes og afsendes automatisk. Du modtager en mail fra Post Danmark når din pakke afsendes. Husk at checke dit SPAM-filter, hvis du ikke modtager en e-mail i løbet af 24 timer efter at du har afgivet ordren.

7) Hvordan kan jeg følge mine varer – Track & Trace?
Når vi afsender din vare via PostDanmark, dvs udstyrsvarer og ikke kajakker eller kanoer, modtager du en e-mail med et Track & Trace nummer, så du kan følge din pakke på vej til sin destination. Modtager du ikke en e-mail indenfor 24 timer eller den næstkommende hverdag, kan du skrive en e-mail til kundeservice så kan vi undersøge hvor langt din pakke er nået.

8) Returnering - fortrudt køb/forkert størrelse
Hvis du fortryder dit køb, skal du blot sende eller aflevere varen retur med en kopi af kvitteringen samt årsag til, du ønsker at bytte eller returnere til:

Kajak-tilbud
Profilbuen 1
4700 Næstved
29891034

9) Reklamation - defekt vare/reklamation
Hvis du uheldigvis modtager en defekt vare, eller hvis din vare går i stykker indenfor garanti-perioden, skal du sende varen retur med en grundig beskrivelse af fejlen/problemet, samt din kvittering for varen og kvitteringen for forsendelse eller indlevere varen til vores butik i Næstved, hvor vi besigtiger varen:

Kajak-tilbud
Profilbuen 1
4700 Næstved
29891034

 

10) Kan jeg bytte en vare købt på jeres webshop i jeres fysiske butik?
Du kan bytte alle varer købt online, også i din lokale Kajak-tilbud butik i Næstved. Du skal blot medbringe varen samt kvitteringen. Du kan både bytte varen og få pengene retur indenfor 14 dage, indenfor de almindelige handelsbetingelser, der er gældende på Kajak-tilbud. Vi holder ikke fast i dine penge ved at stå på vores ret og udskrive et tilgodebevis, men i stedet udbetaler vi beløbet retur til dig, medmindre du selv ønsker et tilgodebevis.

 

11) Har I en butik?
Kajak-tilbud har butik på 400 m2 i Næstved på Profilbuen 1, hvor der altid er ca 300 kajakker og kanoer på lager. Derudover har vi udvalgte kajakker liggende til besigtigelse og afhentning i Hjørring på Ifversensvej 3, 9800 Hjørring, hvor du forinden kan træffe telefonisk aftale med Martin på tlf. 6168 8674

 

12) Hvordan fungerer jeres prisgaranti?
Med Kajak-tilbuds prisgaranti har du sikkerhed for at prisen altid er konkurrencedygtig. Det betyder, at hvis du ser en identisk kajak eller kano billigere et andet sted i Danmark, så medbring dokumentation i din lokale Kajak-tilbud butik eller skriv til kundeservice med henvisning til det konkrete tilbud og vi matcher prisen eller gør det bedre.
Vores prisgaranti er gældende i 14 dage fra købsdatoen. Prisgarantien bortfalder hvis varen er bestilt hjem specielt til dig og ikke indgår i vores sortiment eller hvis varen annonceres som ”begrænset parti”, ”køtilbud” eller "ophørsudsalg” hos udbyderen af tilbuddet eller på anden måde sælges til under indkøbspris.

13) Hvorfor har I ikke åbent hver dag?
Vi tilretter vores åbningstid i butikkerne efter sæsonen. Der vil derfor være mere åbent i sommerperioden end i for- og eftersæsonen. Dette er kraftigt medvirkende til, at vi kan levere kajakkerne til Danmarks bedste priser, da vi på den måde holder udgifterne nede.


14) Ror I selv i kajak eller sælger I dem bare?
Ja, vi ror i kajak og har hver vores foretrukne modeller ud for vores størrelse og niveau.


15) Kan man bestille kajakkursus hos jer?
Nej, ikke på nuværende tidspunkt, men på sigt vil vi også gøre dette. Vi henviser i stedet til din lokale kajakklub, hvor vi ved, de kærer sig om medlemmerne og giver den rette undervisning.


16) Må man ro kajak uden et begynderkursus først?
Ja, det må du gerne. Et kajakkursus er godt at have, da du lærer de basale ting og nogle måder at hjælpe hinanden og sig selv tilbage i kajakken, men det er ikke lovpligtigt, og ønsker man ikke at deltage i kursus, kan man med den fornødne respekt for havet, starte ud samme dag, som man køber sin kajak.


17) Skal jeg vælge plastik eller glasfiberkajak?
Plast er mere robust og man behøver ikke være så påpasselig med, om der er sten, hvor man ror, og plast er også ofte lidt billigere end glasfiberkajakkerne. Glasfiber er dog let at reparere på, og vejer typisk lidt mindre end en plastik kajak. Hvis du ringer/mailer til os, vil vi hjertens gerne råde dig til det rigtige valg, udfra hvor du skal ro, dine behov, budget og ønsker. Se mere under “hjælp til valg af kajak”


18) Kan jeg ringe til jer uden for den almindelig åbningstid?
Ja, det er faktisk det bedste, at ringe uden for åbningstid, da vi ofte er optaget af kundebetjening i åbningstiden. Du kan altid ringe til os indenfor kl. 10-18. Tager vi ikke telefonen, bedes du lægge navn og nummer, og så returnerer vi opkaldet hurtigst muligt. Dog anmoder vi om, at du altid ringer indenfor “normal” tid, hvor vi typisk vil kunne besvare dit opkald eller returnere dette. Du kan både ringe hverdage og weekends. Har vi ikke mulighed for at tale, ringer vi dig op, når dette er muligt.


19) Jeg ønsker at afhente min kajak, men er usikker på, hvordan jeg fastspænder den, vil I hjælpe?
Ja, vi vil meget gerne hjælpe med at fastspænde kajakken og råde dig vedr. evt køb af kajakbøjler. Vi monterer også bøjlerne for dig, hvis du er i tvivl om, hvordan de monteres.


20) I giver udstyrspakke med til nogle af jeres kajakker. Hvorfor er der ikke udstyr med til alle?
Vi har nogle gange tilbud på kajakker med udstyrspakke med i prisen, men det er ikke alle kajakker, der er høj nok avance på, at vi kan gøre dette.

21) Hvornår leverer I den kajak eller kano, jeg har bestilt?
Vi kontakter dig på mail eller telefon, hvis du har bestilt en kajak eller kano med levering, og oplyser dag og ca. tid, kajakken ankommer. Bor du I jylland, vil leveringsdag næsten altid være fredage. Mandage kan dog også forekomme i få tilfælde.


22) Kan jeg købe på afbetaling?
Ja, du kan købe via afbetaling. Når du går ind på en vare, kan du ved siden af prisen se et logo for Viabill. Klikker du på dette, kan du se afdrags eksempel. Hvis du køber under kr. 2000 er det rente og gebyrfrit. Køber du for mellem kr. 200-20000 er der renter pålagt. Det er meget nemt at handle på denne måde. Når du når til betaling, vælger du i stedet for "betaling med kort" "betaling ved Viabill" og så bliver du ledt til Viabills side, hvor du skal indtaste personnummer. Dette er nok for Viabill der godkender dig mens du afventer, og opnår du godkendelse kan handlen gennemføres.


23) Hvor lang pagaj skal jeg vælge?
Pagajlængde afhænger både af din højde, dine armes længde, kajakkens bredde/højde osv. En tommerfingerregel siger dog, at hvis du står med samlede ben og rækker din ene arm i vejret, så skal pagajen nå til ca. din håndrod. Du kan også vælge en pagaj, der trinløst kan indstilles i 10 cm interval, så du kan finde den helt rigtige længde og vinkling, der passer dig når du sidder på havet i din kajak. Eller ring på 29891034, så råder vi dig til den rigtige længde ud fra din højde og kajakvalg.


24) Hvilket udstyr skal jeg vælge som tilbehør til min kajak?
Pagaj er nødvendig, sprayskirt er rigtig rart og svømmevest anbefaler vi absolut. Disse 3 ting mener vi er nødvendige. Derudover beklædning hvis du ikke kun skal ud i badesæsonen, samt mobiletui til din mobil og eks vis en pumpe til at pumpe vand ud af kajak. Pagajsikringsline er godt at have til at fastgøre pagaj til kajak, så den ikke mistes, hvis du kæntrer, og der er også andre ting, der er rare at have. Ring gerne til os, hvis du ønsker råd i den retning.


25) Kan jeg få moms tilbage, hvis jeg handler fra Grønland eller Norge?
Ja, det kan du. Det foregår på den måde, at du køber med moms, importerer varerne til pågældende land, får stemplet på kvittering af myndighederne, at varen er indført, sender kopi af stemplet kvittering til os sammen med dit konto nr., hvorefter vi refunderer momsbeløbet til dig.